Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

søndag den 9. oktober 2011

Pindsvinevennerne

En dag, da jeg var på foderundte så jeg et lille brunt og stikkende dyr. I første omgang blev jeg glad, da de er gode, at have i haven. Men Jeg havde observeret noget afføring inde ved kattene, som var helt sort og tyndt, så jeg valgte, at undersøge sagen nærmere.

Inde på pinsvinevennernes hjemmeside fandt jeg mange gode oplysninger, bl.a. fandt jeg ud af, at de sandsynligvis er syge, hvis de er ude i dagslys. Så jeg kontaktede formanden i foreningen og kom derfra i kontakt, med den plejer, der var tættest på mig, hvilket vil sige ca. 100 km fra min adresse. Så der mangler frivillige plejere i Jylland. Nå, om ikke andet, så er dyret fredet og man har pligt til at hjælpe det. derfor valgte vi, at mødes på halvvejen, så pindsvinet kunne få noget hjælp.

Vores lille pindsvin bliver nu passet af Inge Høj, hvor TV midt-vest var ude at filme den 6. november 2010, for MOKKA, der sender programmet Naturkalenderen, plejestationen bliver vist 7.48 min inde i udsendelsen.

3 kommentarer:

  1. Hvor er den sød og dejlig - godt du sørger for at den får hjælp.
    Vender den tilbage på adressen efter sit sygeleje?

    SvarSlet
  2. Det kunne hun ikke love, men idet vi har indrettet nogle områder til pindsvin, kan vi sandsynligvis få nogle udsat her, når der er nogle der er gamle nok til det.

    SvarSlet
  3. jeg ville også gerne have Pindsvin i haven.
    Har også overvejet at læse lidt op på hvad man skal gøre for at indrette gode steder til dem, har allerede grenbunker og et vildt hjørne, så der skal vel ikke så meget til.

    Hvor er det godt at der er nogen der tager sig af dem.

    SvarSlet