Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

tirsdag den 10. april 2012

Høns på gården, igen.

Sidste år havde vi høns her på gården, men de blev desværre syge, så vi så ikke anden mulighed, end at slagte dem og starte på en frisk til foråret.


Nu blev det forår, hønsehuset fik en forårsrengøring og der flyttede en hane og to dverghøns ind.


Vi fik mulighed for, at erhverve os nogle skrabehøns, der havde udtjent deres værnepligt i industrien.


Her har de dog stadig en chance, og forhåbentlig får de også nogle flere fjer.

7 kommentarer:

  1. Hvor dejligt at de hårdtarbejdene industrihøns kan komme og nyde deres otium hos Jer - det fortjener de :o)
    Held og lykke med dem alle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ud af 10 høns har vi allerede fået 7 æg i dag, så det vil jeg kalde meget flot.

      Slet
  2. Ærgeligt at høre at de gamle måtte slagtes, men tillykke med de nye!
    Jeg troede ikke konceptet eksisterede i DK, jeg mener man kalder dem 'Ex-Battery chickens' i UK hvor det er meget udbredt.
    De er sikkert kasseret nu fordi de skal i gang med fjerskift, de bliver sikkert fine igen :)

    Didde

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var en annonce i den lokale avis, hvor vi valgte at slå til. Jeg tror på de nok skal blive flotte, de får da en chance her, med grønt foder :)

      Slet
  3. Jeg kom bare lige forbi.
    Smukke billeder af de fine ny høns.
    Vi har også høns. Flere forskellige racer.
    Held og lykke med dem.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  4. Hold lige lidt øje med dem. Æglægningshybrider er kendt for at kanibalisere hinanden, men thumbs up og super tak for at du har sat de stakkels kræ fri. Jeg ønsker dig mange gode dage med dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. De har heldigvis godt med plads, så der er rig mulighed for at de kan søge tilflugt. Men tak for bemærkningen, jeg vil lige være lidt mere opmærksom.

      Slet