Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

lørdag den 7. juli 2012

Fodring af kaniner

Desværre fodre vi primært med industrifremstillede kaninpiller, hvilket er ret dyrt når man tænker på, at der er så meget godt grøntfoder lige for øjnene af os lige nu. Dette sker fordi jeg vil være sikker på, at deres kost indeholder det de har brug for og fordi jeg ikke altid føler jeg har tid til at plukke alt det lækre grønne som kaninerne elsker. (Det skal der laves om på nu!)

Efter at have læst i bogen "kaniner til husbehov" af Ann Williams, Skarv's bøger om praktisk økologi, har jeg fundet en fodringstabel over hvad der er til rådighed af grønt i løbet af året. Hvis man tilbyder kaninerne en varieret kost i gennem året, skulle de være dækket fint ind, dog vil jeg nok stadig give dem lidt piller men kun som supplement.


Her under ses fodringstabelen fra den omtalte bog. Heraf fremgår det,hvilke afgrøder man har og hvornår, hvis man vil afsætte en plads i haven til at dyrke foder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar