Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

tirsdag den 22. november 2011

Lammerullesteg

Efter, at have set et program fra River Cottage, hvor de laver lammerullesteg, har jeg glædet mig meget, til selv at prøve.



 Ingredienser:
1 lammeslag
1 bundt persille
rosmarin
2 fed hvidløg
champignoner i skiver
smøreost med hvidløg
salt
peber
50 g. smør
olie
4 dl. rødvin
vand



Lamme slaget renses for hinder og fedt. Det smøres med osten og rulles sammen om persille, rosmarin, presset hvidløg,champignoner, salt og peber. Den samles med kødnåle, evt kan man også binde dem sammen.

En pande varmes op med olie og smør, hvor i stegen brunes.

Overhældes med rødvinen og småkoger ved svag varme i ca. 15 min. Derefter tilsættes der vand til det når halvt op på stegen. De resterende champignoner og den simre ved svar varme i 45 - 60 min.

Stegen hviler i 10 min. mens saucen koges ind og smages til.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det fantastisk ud!!! Hvordan smagte det?

    Didde

    SvarSlet
  2. Det smagte rigtig godt. Dog er manden så glad for rullepølsen, at jeg nok ikke får flere slag til at lave rullesteg af. Måske vil jeg prøve at udbene en bov, og lave rullesteg af den.

    SvarSlet