Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

lørdag den 30. juni 2012

Gammelt "Guld"

Jeg nyder meget at komme på genbrug, det bliver næsten en "hvem finder de bedste skatte"-konkurrence mellem min veninde og jeg. I fredags startede vi vores  sommerferie, med en tur rundt i Viborg's genbrugsforretninger. Grundlæggende skal hele forretningen ses igennem for nye ting, men specielt kigger jeg altid på strikkepinde, hæklenåle, dynebetræk (til at sy om) o.l. Efter vi har købt hus, har jeg dog også været på udkig efter gamle charmerende og robuste møbler, der fortæller en historie i sig selv.
I går var jeg heldig, jeg fandt både møbler (der blev hentet hjem i dag), strikkepinde, stof, knapper, brodergarn og div kantebånd, både i blonder og bomuld.
Nu er næsten alle nye møbler skiftet ud med gamle sjælefulde møbler, jeg tror den nye elevationseng er det eneste der ikke er et arve stykke, eller kommer fra genbrug.

Jeg vil hermed opfordre alle til, at fylde genbrugsbutikkerne op,hvis der er noget du ikke kan bruge mere, så er der sikkert andre der vil sætte pris på det. På den måde støtter vi en god sag og ikke mindst miljøet, da der ikke skal bruges ressourcer på at lave et nyt møbel.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar