Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

onsdag den 27. juni 2012

Mangel på æg

For noget tid siden gik vi pludselig fra at få 9 æg om dagen, til kun at få 3-4 stk. Uden at tænke videre over det, gav vi hønsene skylden. Det er gamle industrihøns, så de skulle sikkert holde en naturlig pause i æglægningen, så de kunne komme til kræfter igen. (Da vi fik dem i foråret, var deres fjerdragt ikke just tæt og deres kam var meget bleg) Hvis det ikke var dem der holdt en pause, så var det sikkert dem selv der var begyndt at spise dem, eller det var det vi konkluderede.

Da jeg igår ville gøre rent i redekasserne, løb der en mus væk og da jeg fik løftet kassen lagde der den på billedet, den var kommet i glemme da jeg flyttede kassen. Der lagde også æggeskaller og div. andre skaller fra foderet.

Er der andre der har haft samme problem? Er det kun mig der ikke har hørt om denne slags æggetyve før?

1 kommentar:

  1. Normalt er det kun rotter, der sjæler/spiser æg i hønsenes reder. Nu har jeg haft høns (og mus) i snart 15 år, og jeg har endnu til gode at opleve en æggespisende mus. Men det er jo helt klart at du der har den skyldige. Jeg vil være mere opmærksom, hvis jeg pludselig ikke får det normale antal æg. Der er mange mus i år, synes jeg.

    SvarSlet