Velkommen til en blog om Birkegården, hvor hverdagen er præget af interessen for det simple liv, selvforsyning, håndarbejde og madlavning.

fredag den 15. juni 2012

Wild food

I går blev der lavet en indsamling til mit køkken, den store sponsor var Den kære Natur.

Der blev samlet rosenblade, hyldeblomster og ikke mindst blev der fanget krabber ved Lundø.


Denne dejlige fangst blev fejret med eftermiddags kaffe (uden kaffe) på Café Savillas, hvor vi fik en stor kop varm chokolade og to dejlige kager. Denne dag komme bestemt til at gentage sig, da det er en fornøjelse at kunne indsamle sin egen mad på denne måde, det fås ikke mere frisk og enkelt. For mig er det en stor del af min selvforsyningsfilosofi, at jeg formår at udnytte naturens ressourcer når de er der, uden overforbrug. Dette er noget jeg arbejder på at blive klogere på, således jeg kan gøre det oftere.

Ikke mindst er det godt at slappe lidt af på en café med en skøn og hyggelig atmosfære, inden arbejdet for alvor begynder hjemme i køkkenet, hvor der blev fremstillet:

Krabber med forårssalat af radiser, forårsløg og agurk
Skaldyrssuppe
Rosengelé med solbærblade og appelsin
Hyldeblomstsaft med et strejf af solbær og roser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar